Molts equips ja han superat el Lab3!
Hola!
Divendres 13 de març va acabar el termini per entrar als sortejos del Lab3. Molts equips heu fet o seguiu fent aquests laboratoris, tant de l'itinerari de "Fer visible l'invisible" com el de "Descobreix el poder de la llum". Molts globus petant i magnífiques imatges creades amb la càmera fosca!
En total sou 100 equips que heu completat el laboratori 3, ENHORABONA A TOTES I TOTS!
ANEM A VEURE COM US HAN ANAT ELS EXPERIMENTS …
Comencem amb l'Escola Pinyana d'Alfarràs, a Lleida, que fan el Repte 2 i ens diuen que han creat "imatges màgiques i secretes": "Els objectes s'han de posar a certa distància per enfocar bé la imatge, sinó es veu borrosa. El paper vegetal és translúcid, deixa formar una imatge amb color de l'objecte i actua com una pantalla. Els ulls capten la llum i produeixen una imatge a la retina, però nosaltres no hi veiem amb els ulls, hi veiem amb el cervell. Quan la informació arriba al cervell, el cervell interpreta la imatge i la veiem del dret." La imatge de dalt, de la gallina, és seva. Espectacular!
I des de Garriguella, a Girona, els Àtoms científics de l'Escola Joaquim Gifre han arribat a conclusions similars: "Els nostres ulls veuen del revés, però el cervell gira la imatge de manera que nosaltres interpretem la realitat del dret. Ahir quan vam fer la cambra fosca no va funcionar. Vam provar diferents opcions: - Vam intentar fer el forat més petit. -Vam aproximar i allunyar l'objecte... - Vam provar diferents objectes - Vam canviar la posició... A vegades vèiem el color, però no la figura nítida. Llavors vam decidir convertir una classe sencera amb una càmera fosca. Vam deixar un foradet petit per on entrava la llum. En posar una cartolina blanca davant del forat, es projectava l'exterior però invertit i amb color. Encara ens preguntem com és que veiem el color i com pot ser que es vegi. Us enviem foto de la cambra fosca." Molt bé! Mostra clara que no tot surt a la primera però que sempre es pot trobar una alternativa. Bravo!
Pel que fa als equips que heu sortit al pati a petar globus sota el Sol... segur que us ho heu passat molt bé! THE PIPIKIWIS, del CEIP Cervantes a Ejea de los Caballeros (Zaragoza) ens envien aquesta foto i diuen "La luz contiene 7 colores, no se ven aparentemente, pero en ocasiones, si podemos verlo. La luz es absorbida en nuestra piel, podemos ponernos morenos o quemarnos, y eso es peligroso. Es necesario protegernos con crema solar. Porque se transforma la energía del sol en energía de calor. las energías no desaparecen, se transforman de una a otra."

Per la seva banda, a Vilassar de Dalt (Barcelona), els Divercientífics de l'Escola Francesc Macià aprenen que "la llum ens permet veure els colors. Veiem el color que no és absorbit per alguna cosa, el que es reflecteix. Quan la llum del Sol ens toca la pell, ens dona escalfor, ens podem posar vermells i morenets. Quan un material rep energia i s'escalfa, es dilata. Al nostre entorn podem trobar energia al Sol, al vent, als àtoms, als electrons de l'àtom, a l'aigua (mar, riu), a l'interior de la Terra."

I ELS RESULTATS DELS SORTEJOS...
REPTE 1
- Lot de samarretes: IKERTZAILEAK, de ALEGIA HERRI ESKOLA d'Alegia, Gipuzkoa.
- Vídeotrucada: Sextos Cuánticos, del CP DARÍO FREÁN BARREIRA de JARRIO - COAÑA, Asturias.
REPTE 2
- Lot de samarretes: The Cosmic Curiosity Team (BHE 5-6C), de la Bermeoko Herri Eskola, Bermeo, a Bizkaia.
- Vídeotrucada: 5B Pinyana, de l'Escola Pinyana, a Alfarràs, Lleida.
Moltíssimes felicitats a totes i tots!
En breu ens posarem en contacte amb vosaltres. I als que en aquesta ocasió no heu tingut sort, moltes gràcies per participar i us esperem al pròxim laboratori!
RECORDEU QUE:
- La data límit del Lab 4 és el 8 de maig i sortejarem més premis!
- El calendari que us proposem és opcional. L'important és que completeu el vostre repte, format per 4 labs, al llarg del curs, ja que els equips que ho facin tindran prioritat a l'hora d'aconseguir plaça per al curs vinent i rebran un record de la Missió per a cada alumne!
Endavant amb la Missió i que gaudiu dels experiments i de la ciència que hi ha darrere!
L'Equip de Missió ALBA
#missioalba




