Després de fer els experiments del LAB1 hem après el següent: -La llum no viatja de la mateixa manera en tots els medis (sòlid-líquid-gas). -La llum es refracta, és a dir, es desvia quan canvia de medi. Amb l'experiment dels orbeez sense aigua ho vam veure molt clar. -Podem utilitzar les propietats de la llum per fer tecnologia. Per exemple amb la fibra òptica.
Amb el Lab 2 hem pogut aprendre les següents coses: -Un objecte opac té la característica de no deixar passar la llum. La seva ombra és compacta i fosca. -Un objecte translúcid deixa passar la llum i la seva ombra pot ser de colors. -Els objectes reflectants generen una ombra compacta (forma de l’objecte). Però tenen la peculiaritat que quan la llum xoca fa com un flaix (efecte mirall). -Quan la llum interacciona amb els objectes obtenim informació de les característiques dels objectes: color, material, densitat, etc.
Ens ho hem passat molt bé fent el projecte de Missió Alba. Des del primer dia hem estat molt implicats i teníem moltes ganes de continuar. Sovint preguntàvem quan tornaríem a fer activitats de Missió Alba perquè ens agradava molt. Hem après moltes coses sobre la llum i també sobre la ciència, fent experiments i descobrint coses noves d’una manera divertida. El que més ens ha agradat han estat el Laboratori 1 i el Laboratori 3, perquè ens han semblat molt interessants i entretinguts. Estem molt contents d’haver participat en aquest projecte i ens agradaria repetir l’experiència el curs vinent fent l’altre repte. Ha estat una experiència molt divertida i hem après molt!