Los equipos en acción

¡Este es el día a día de las escuelas durante la misión!

BOMBOLLA OCEÀNICA

2020-2021 / Haz visible lo invisible

5º y 6 · Escola Gassó i Vidal
Ripollet · Barcelona
Lab1 Materia
¿Solo existe lo que vemos?

LA MÀGIA DEL CO2
15/01/2021

Hem aprés que el CO2 i en general els gassos pesen i ocupen un espai. També que si ajuntem vinagre i bicarbonat es produeix una reacció química a on surt el CO2. Que depenent de la quantitat de producte la reacció química serà major o menor. Ens ha sobtat que les espelmes s´acabin apagant en contacte amb el diòxid de carboni i que els globus s´inflin sense bufar-los amb la combustió de bicarbonat i vinagre. Endavant bombolla Oceànica!!!!


Lab2 Fuerza
¿Por qué se mueven las cosas?

HEM TROBAT EL NORD
29/01/2021

Un circuit elèctric perquè hi circuli el corrent elèctric i s´encengui la bombeta ha de tenir una pila i cables. Un objecte pot exercir una força sobre un altre sense que es toquin, per exemple, la pila o el circuit tancat sobre la brúixola.u Si situem a prop dos imans s´atrauràn si els pols són diferents i es repeldràn si els pols són iguals. L´agulla d´un brúixola sempre assenyala el nord de la Terra perquè és atreta per la Terra ja que la Terra és com un imàn gegant.


Lab3 Energía
¿Qué provoca los cambios en la materia?

LA MÀGIA DEL RAIG DE SOL I ELS SEUS COLOR'
11/02/2021

Quina relació té la llum del sol amb els colors? La llum del sol conté tots els colors. Nosaltres els colors que veiem són els colors que reflexa l´objecte. Què passa amb la llum del sol quan ens toca la pell? La nostra pell igual que la goma dels globus es crema quan li toquen els rajos de sol. Quan un material (per exemple, el globus) rep energia i s’escalfa, què li passa? Quan un globus rep l´energia del sol, s´escalfa i llavors la goma s'estira i acaba explotant. On podem trobar energia al nostre entorn? Podem trobar i fabricar energia amb l´aigua, el vent...


Lab4 Luz
¿Podemos ver con luz invisible?

ELS RECEPTORS DE LA LLUM INVISIBLE
01/03/2021

Gràcies a la ciència podem veure allò que és invisible. Per exemple, podem veure la llum ultraviolada i la llum infraroja amb certs detectors. Hem observat la llum ultraviolada amb les boletes sensibles a la llum ultraviolada. Aquestes canviaven de colors amb la llum del sol i el seu color canvia depenent del factor de protecció. A la nostra pell també li afecta la llum ultraviolada ja que es pot cremar. En quant a la llum infraroja, la podem fer visible amb receptors com la càmera digital.







Una iniciativa de:


Alba

Con colaboración de:


Producida por:


eduXarxa

Utilizamos cookies propias y de terceros para finalidades analíticas y técnicas; tratando datos necesarios para la elaboración de perfiles basados en tus hábitos de navegación.
Puedes obtener más información y configurar tus preferencias desde 'Configuración de cookies'.

Configuración de cookies