Los equipos en acción

¡Este es el día a día de las escuelas durante la misión!

Els Pibes

2023-2024 / Descubre el poder de la luz

6º · Escola Sant Josep Oriol
Barcelona · Barcelona
Lab1 Luz & Movimiento
¡Atrapa la luz!

La màgia de la llum
04/02/2024

La llum viatja sempre en línia recta però no de la mateixa manera en tots els medis. En aquest primer experiment hem pogut veure com es produïda el fenomen de la refracció de la llum. Quan enfocàvem amb el làser la propagació de la llum seguia viatjant en línia recta però la imatge es distorsionava i desviava degut a que la llum ha passat a través de dos medis diferents (l'aire i l'aigua). Això ha passat perquè els orbeez que són aigua tenen forma esfèrica i entre ells queden petits espais d'aire. Tot seguit, hem cobert els orbeez totalment amb aigua i hem pogut comprovar que la llum del làser no s'ha desviat perquè no ha canviat de medi. La refracció de la llum ens ha permès també fer altres experiments i veure monedes que apareixen, desapareixen o es multipliquen, bales que no es veuen o un objecte en una posició quan, en realitat, es troba en un altre. Quan el raig de llum làser travessa l'aigua fent un angle de 90 graus amb la paret del recipient, la travessa en línia recta i no hi ha desviació. Però si acostem la llum làser a la superfície de l'aigua variant l'angle podem veure com el raig de llum rebota i torna a entrar produint-se el fenomen de la reflexió de la llum. Gràcies a la reflexió de la llum podem veure els objectes que tenim al nostre voltant. Les propietats de la llum ens permeten utilitzar la fibra òptica per a fer arribar internet d'alta velocitat a les nostres llars. Però també la medicina i les telecomunicacions utilitzen la fibra òptica.


Lab2 Luz & Materiales
¡Juego de sombras!

Joc d'ombres
04/02/2024

Els cossos opacs són els que no deixen passar gens de llum i per això no ens permeten veure a través d'ells; per exemple una capsa de cartró és un cos opac. Els cossos translúcids només deixen passar una part de la llum i els cossos del darrere es veuen una mica, però borrosos. Una bossa de plàstic de color o un vidre entelat és un cos translúcid. Alguns cossos són capaços de reflectir la llum com per exemple un mirall o alguns metalls. Quan la llum incideix sobre ells aquests la torna. Aquest fenomen ens permet veure les coses, és la reflexió. En aquest Lab hem après que no tots els cossos es comporten de la mateixa manera davant la llum que els arriba i, si els observem amb atenció, podem obtenir informació interessant sobre la naturalesa i propietats dels objectes.


Lab3 Luz & Visión
¡Captura la imagen!

El nostre ull, una càmera fotogràfica perfecta!
01/04/2024

Hem hagut de tenir en compte la distància que hi havia entre l'objecte i la cambra fosca per aconseguir veure'l millor. Per aquest motiu, ha estat necessari ajustar la distància del nostre objecte a la lent de la cambra fosca. El paper vegetal representa la retina dels nostres ulls. Hem recordat del curs passat, que les imatges que l'ull capta passen a través del cristal·lí i s'enfoquen a la retina que és la part de l'ull on es projecta la imatge. Aquesta imatge, que inicialment està invertida, és enviada al cervell que la capgira perquè la puguem veure del dret. Hem arribat a la conclusió que els nostres ulls funcionen igual que una càmera fotogràfica. La cambra fosca ens ha ajudat a entendre com capten els nostres ulls tot el que ens envolta i com s'interpreten les imatges en el nostre cervell. Ha estat un experiment senzill però alhora molt interessant. Hem hagut de fer diferents proves fins trobar la imatge que buscàvem.


Lab4 Luz & Innovación
¡Ilumina la oscuridad!

Llum a la foscor
18/06/2024

En els paisos més pobres falta llum a dins de les cases i, és per això que amb les làmpades de Moser es poden il·luminar sense gastar-ne molts diners. Perquè l'ampolla no s'ompli d'algues i bacteris és essencial afegir-hi una mica de lleixiu; a més el lleixiu és un producte econòmic i abundant a les cases. Si no tinguéssim coneixements científics i tecnològics hi haurien moltes coses que no les podríem fer funcionar, per exemple: Sense els semàfors, els cotxes i vianants xocarien entre ells, els hospitals no podrien fer funcionar les seves màquines sense l'electricitat, tampoc els cirurgians podrien treballar als quiròfans; fins i tot a les escoles no podríem fer tot el que fem, etc...


Meta
Un último paso para el final


18/06/2024

Ens ho hem passat molt bé. Hem après d'una manera diferent i divertida. Hem pogut experimentar, dialogar i arribar a acords. Tornaríem a repetir l'experiència perquè aquesta és una bona manera d'aprendre.







Una iniciativa de:


Alba

Con colaboración de:


Producida por:


eduXarxa

Utilizamos cookies propias y de terceros para finalidades analíticas y técnicas; tratando datos necesarios para la elaboración de perfiles basados en tus hábitos de navegación.
Puedes obtener más información y configurar tus preferencias desde 'Configuración de cookies'.

Configuración de cookies